ROLE-PLAYING
Si traduïm el terme Role-playing podrem entendre ràpidament el significat d'aquest concepte. El joc de roles o la interpretació d'un paper suposa una oportunitat perquè el nostre alumnat pugui viure el que viuen els altres, interpretant i representant situacions concretes de la vida real, actuant sota un paper prèviament assignat.
De tant en tant resulta molt interessant teatralitzar situacions. Tres o quatre alumnes poden representar una situació quotidiana de conflicte. En acabar, la resta de la classe exposa quines FORTALESES PERSONALS no han entrat en joc i com considera el grup que s’hauria d’haver actuat.
En aquest sentit, s'aplica una de les 24 fortaleses: La perspectiva. Que és la capacitat d’analitzar amb visió zenital les coses, intentant situar-se al marge de l’emoció, per ponderar i emetre un judici acurat i just de les coses. A classe li hem anomenat ¨L’ull de falcó¨. Com sabeu és un recurs que es fa servir al món del tennis per determinar si una pilota ha entrat o no.
És fascinant veure’ls concloure que ha faltat autocontrol, ¨perquè m’he precipitat...¨, ¨A mi demanar perdó ràpidament. No t’hauries enfadat tant...¨ ¨A mi sentit de la
justícia, perquè li he donat a la meva amiga la raó i sabia que no la tenia...¨
No puc estar més en desacord
amb aquelles persones que diuen: ¨Els problemes de nens són problemes de nens i jo no m’hi fico ¨.
Els problemes de nens i nenes són problemes de nens i nenes i cal donar-los categoria del que són. Fins aquí d’acord. Tampoc cal perdre excessiu temps
en determinar qui té raó. Al final tenen 9, 10, 11 anys.... Jo tinc 46 anys i m’equivoco 50 vegades al dia.
Però hem d’ajudar-los a resoldre els seus conflictes, donar-los eines, posar-los sobre la pista del respecte, de l’empatia, del perdó, de la compassió. Perquè per obra i gràcia de l’esperit sant no aprenen sols.
FITXES
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada